Έτος κυκλοφορίας 2019
Συντελεστές:
Ποίηση: Έμιλι Ντίκινσον
Μουσική: Γιάννης Μυγδάνης
Ερμηνεία: Νικολέττα Σαριδάκη
Ηχογράφηση – μίξη: Βαγγέλης Σαπουνάς στο Subway Recording Studios
Κυκλοφορεί από την Bo-synthesis και την Protasis Music.
Λίγα λόγια για το έργο:
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η λέξη είναι ζωντανή όσο δεν έχει ειπωθεί… Μπορεί να έχει νόημα για κάποιον αν δεν λεχθεί και αν ναι, ποιο το νόημά της;
Η ποιήτρια αντιπαραθέτει ότι μια λέξη βγαίνει από τον σκιερό κόσμο των απεριορίστων επιλογών και νοημάτων και αποκτά υπόσταση όταν κάποιος τη χρησιμοποιεί. Χρειάζεται το φως της ημέρας για να αναπνεύσει…
Ωστόσο, αρκεί μία απλή αναφορά για να ζωντανέψει; Και αν ναι, θα ανασαίνει με τον ίδιο τρόπο για όλους; Ίσως να μην ακουστεί ποτέ… ίσως και να μην ειπωθεί αλλά κάποιος να την ακούσει… ίσως…
Οι εμμονικές επαναλήψεις στο τέλος δημιουργούν μία εσωτερική σύγκρουση, μία σύγχυση όπου παραπέμπει στα λεγόμενα του George Bernard Shaw ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα σε μια επικοινωνία είναι η ψευδαίσθηση ότι έχει συμβεί»…
Πεθαίνει η λέξη – Στίχοι:
Ποίημα F278 (1862)
Πεθαίνει η λέξη όταν λεχθεί
Κάποιοι ισχυρίζονται –
Λέω εγώ κάτι αρχίζει να ανασαίνει
Τη μέρα εκείνη.
A word is dead when it is said
Some say –
I say it just begins to live
That day.
♪ Αγόρασέ στο ITunes
♪ Άκουσέ το στο Deezer
Προφίλ Καλλιτέχνη
Ο Γιάννης Μυγδάνης γεννήθηκε στο Μαρούσι. Κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών στη “Μουσική Παιδαγωγική” (M.Mus.) από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου (E.U.C.), πτυχίο “Μουσικών Σπουδών” (B.Mus.) από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), καθώς και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στα “Πληροφοριακά Συστήματα” (M.Sc.) και πτυχίο Πληροφορικής (B.Sc.) από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ο.Π.Α.). Eίναι επίσης, διδακτορικός φοιτητής Μουσικής Παιδαγωγικής στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, ενώ παράλληλα ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών Advanced Teaching (M.Ed) από το University of the People.
Διπλωματούχος πιάνου και ηλεκτρονικού οργάνου (DipLCM) από το London College of Music, καθώς και θεωρίας της μουσικής (Associate in Theory of Music – AmusTCL) από το Trinity College London. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στα Ανώτερα Θεωρητικά (Αρμονία, Αντίστιξη, Φυγή και Διεύθυνση Μπάντας) και έλαβε το δίπλωμα της Διεύθυνσης Χορωδίας, καθώς και της Σύνθεσης και με βαθμό «Άριστα και Α’ Βραβείο».
Ως εισηγητής, έχει λάβει μέρος σε περισσότερα από 20 διεθνή επιστημονικά συνέδρια για θέματα που αφορούν τη μουσική, εκπαίδευση και τεχνολογία, ενώ άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε πρακτικά συνεδρίων και επιστημονικά περιοδικά. Η ψηφιακή εφαρμογή Synth4kids που αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια έχει αποτελείσει διδακτικό εργαλείο σε πλήθος εργαστηρίων, σεμιναρίων και ερευνών. Eίναι μέλος της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.) καθώς και της International Society for Music Education (I.S.M.E.). Από το 2011 εργάζεται ως καθηγητής μουσικής στο Δημοτικό Ωδείο Αμαρουσίου και είναι υπεύθυνος των Μουσικών Συνόλων του ωδείου, ενώ από το 2017 διδάσκει πιάνο, μοντέρνο πιάνο και keyboards στο Δημοτικό Ωδείο Ηλιούπολης. Από τον Σεπτέμβριο του 2020 αναλαμβάνει το ρόλο του IB Music Teacher (International Baccalaureate) στην Ιόνιο Σχολή.
Έχει γράψει μουσική για θέατρο, ταινίες μικρού μήκους, παραμύθια και έχει μελοποιήσει Έλληνες και ξένους ποιητές. Οι παρτιτούρες των έργων του Toccata for piano και Thymises for prepared piano κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Poeta. Το 2017 κυκλοφορεί σε Βιβλίο-CD η πρώτη του προσωπική δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Ιδανικές Φωνές» αρ. 7 σε ποίηση Κ. Π. Καβάφη από τις εκδόσεις Εντύποις. Το 2019 κυκλοφορούν από την Protasis Music και την Bo Synthesis τα digital singles “Μικρή Σουϊτα σε Κόκκινο Μείζον” σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου και “Πεθαίνει η λέξη…” σε ποίηση Έμιλι Ντίκινσον, ενώ το 2020 το digital single “Για τη ζωή…” σε ποίηση Ναζίμ Χικμέτ και απόδοση Γιάννη Ρίτσου με τελευταία του δισκογραφική εργασία το EP τεσσάρων μουσικών έργων με τίτλο “Τέσσερα σχεδιάσματα” σε ποίηση Κώστα Κρυωτάκη και Μαρίας Πολυδούρη.